12 cestovatelských zážitků za rok 2016

20.12.2016

Rok rychle utekl a proto se chci ohlédnou zpáty na uplynulé měsíce, rekapitulovat, odškrávat seznam a tvořit nový. A protože to byl letošní rok na zážitky pro mě velmi bohatý, chtěla bych se s vámi o to podělit. 

 Byl to můj nejsilnější rok v cestování. Je to vidět, jako malá jsem začínala na 1 dovolené za rok (s rodiči, poté s příteli). Od roku 2009 to byli 2 dovolené za rok a od roku 2012 cca v průměru 6 dovolených. A nyní 12, což vychází 1 zážitek na měsíc. 

Samozdřejmě hodně záleží na tom kam jedete a na jak dlouho a podle toho se i odvíjí četnost. Někomu vyhovuje, že si vybere dovolenou naráz, jednou za rok a někdo si ji bere po částech na kratší dobu (což dělám nyní). 

Často se mě ptáte  a ano mám klasicky 25 dní dovolené za rok. Využívám taky svátky a  víkendy... ;-) 

Rekapitulace roku 2016: 

1) leden - Švýcarsko (Lucern)

Silvestr a Nový rok jsem začala ve Švýcarsku (můj druhý domov). Nádherný novoroční ohňostroj v Lucernu opravdu stojí za to. 

kde jsem sehnala: na vlastní pěst autem - v ten den 

2) únor -Kanárské ostrovy (Lanzarote)

Kanárské ostrovy v únoru byla zajímavá volba, chtěla jsem co nejdál ale zároveň v Evropě (kvůli kamarádky prošlému pasu). Lanzarote jsem vybrali tak, protože na Fueraventuře moc fouká, Gran Canaria je velká zeleň a hlavně hory a Lanzarote stopky, což mě lákalo. 

Lanzarote v únoru je cca 24°C(ve stínu) což je ideální na výlety (doporučuji výlet do pouště na sopky a velbloudy). Bohužel nepočítejte s koupáním v moři (ledové) a u moře fouká, ale u bazénu ideální a na to, že to není exotika, tak super na únor. Navíc jsme to vychytali a přiletěli na největší festival - zážitek. Dále jsme měli super 4* hotel s wellness v ceně s all inclusive :-) Jediné co bych vytkla je vítr, tmavé pláže a důchodci všude   :-D 

kde jsem seznala: fischer - last minute - měsíc předem

3) březen - Nizozemsko (větrné mlýny+Amsterdam)


Rychlý trip do Nizozemska na prodloužený velikonoční víkend. 

Krásná severní země větrných mlýnu, tulipánů, trávy, neřesti, romatických kanálů, davy cyklistů, dřeváků, sýrů a různých národností... 

kde jsem seznala: slevový portál  - 3 týdny předem

4) duben - Kapverdy (Boa vista)

Kapverdy mě lákali už dlouho, ale jelikož to furt bylo jako exotika a drahé tak jsem čekala na nejlepší nabídku a ta se naskytla v dubnu kdy zájezd klesnul na 17tis/os 4* hotel s all inclusive na 9dní + sleva od pražské plynárenské takže za 15tis exotiku nekupto! 

Nejvíc jsem byla nadšená z místní školky a milých domorodců. Zároveň to tady nebylo tak nebezpečné a chudé jako třeba v Keňi (kterou jsem navštívila v roce 2012. 

Ostrov písečných dun, krásných pláží, užasných resortů, milých černoušků, exotiky, úřední jazyk portugalština a svahilština, ráj surfařů, velké vlny, bezpečná Afrika, "hakuna matata", "no stress"....

kde jsem sehnala: exim tours - super last minute - den předem 

5) květen - Česká Republika (Praha, Sněžka, Lhota, Líšnice, Sázava, Zbraslav)

Začátek léta jsem se rozhodla trávit ve své rodné zemi České republice. Největší zážitek jsem měla z výstupu na Sněžku (nejvyšší hora ČR). V létět tu je zima a větrno, tak že jsme nemohli jet lanovkou ale jít pěšky a o to to byl větší zážitek. 

Další část léta jsem trávila na chalupě na Sázavě či po známých. 

kde jsem sehnala: na vlastní pěst autem - v ten den 

6) červen - Itálie (Caorle) 

Byla jsem v Itálii 7x a byla to první země, kterou jsem navštívila poprvé ve 3 letech, takže to je taková srdcovka. Mě osobně nyní hodně překvapilo italské městečko Caorle (cca hodina od Benátek). Vedle je městečko Bibione, ale to se nám zdálo takové "profláklé". 

7) červenec - Slovensko (Bratislava)

V létě jsem se konečně dočkala jet na výlet do sousedního Slovenska. Na Slovensku jsem byla s rodičema jako malá 2x ale nikdy ne v Bratislavě. 

Zdála se mi upravenější a čistější než Praha a v parném létě zde bylo krásně. Víkend uplně stačí. 

kde jsem sehnala: na vlastní pěst autem + booking- týden předem 

8) červenec - Švýcarsko (Curych a Interlaken)

Jednou za 3 roky je ve Švýcarsku Zurich fest. Na kterém nemohu nikdy chybět. Je to festival pití, jídla, zábavy. Párty 3 noci po sobě v hlavním města Zurich. 

Dále jsem navštívila Interlaken, cože je skoro městečko u ledovcových (krásně čistých) jezer s výhledem na švýcarské Alpy. Když vyjedete lanovkou až nahoru, je zde i v horkém létě ještě sníh a o to to je větší zážitek. 

kde jsem sehnala: na vlastní pěst easyjet- cca 2 měsíce předem 

9) srpen - září - Česká republika (Kolín, Pardubice, Přelouč, Poděbrady, Kutná hora)

V létě jsem se rozhodla cestovat i po České republice. 

Nejvíc mě zaujala Kutná hora, kde byla známá Kostnice- kostel celý z kostí (jezdí sem i cizinci aby si to vyfotili. Dále v Kutné hoře jsou doly a vyzkoušela jsem si práci dělníka což byl taky zážitek v katakombách. 

kde jsem sehnala: na vlastní pěst leo express - cca týden předem 

10) říjen - Cyprus

V řijnu začalo být pošmourno, tak jsem se rozhodla pro další dovču u moře. Hledala jsem něco výhodně a kde jsem opět nebyla. O Kypru jsem slyšela už dříve(prý krásnější pláže než v Turecku a teplé moře i na podzim) a opravdu to tak bylo!

Moře teplé, vyhřáté z léta, super na potápění. Počasí 30°C. Najdete zde Antické památky, nádherné bazény a luxusní kasína. 

kde jsem sehnala: invia - last minute - 3 týdny předem 

11) listopad - Španělsko (Barcelona)

Barcelona byl neplánovaný výlet. Moje spolužačka zde studovala španělštinu a mě napadlo se podívat na levné letenky. A zrovna byli zlevněné s Vuelingem, s kterým jsem nikdy neletěla takže to bylo jasné. 

kde jsem sehnala: na vlastní pěst vueling- cca 3 týdny předem 

První bylo koupit výhodně letenky, zrovna byli v akci od Vueling (španělské aerolinky), zpáteční za 140.

Příletíte na letiště El Prat, které je asi 3x větší než pražské a teď se orientujete jen podle šipek EXIT/SALIDA. Když konečně vyjdete ven a najdete AEROBUS, který vás přepraví za cca 10,2 centra a pak zpět(taxi z letiště cca 30€ jednosměrná!). Pozor jsou tu 2 fronty, první je na lístky do automatu (kde to chce jen platební kartu!) a druhá je už na bus s koupeným lístkem. Když se konečně dostanete do busu překvapí vás free wifi - pozor ať kvůli tomu málem nepřejedete zastávku jako já.

Samotné památky jsou dostupné dobře metrem (jednorázové jízdné (metro, bus, lanovka): 2,15 € či 10 jízdenek (T-10), přenosné, platí 75 minut (metro, bus, vlak v zóně T1): 9,95 € ) nebo taxi (krátká cesta cca 7 ). Vyzkoušela jsem vše a taxi velmi pohodlné, ale prodraží se a v metru je děsné vedro(ne jako pražské) a mají několik linek - takže pozor. Dále doporučuji rikšu (kolo pro 3, kde řidič jede na kole a veze vás) je to sranda, ale taky se prodraží.

Pozor na památky a dlouhé fronty u vstupů. Například park Güell se dá jít i zadarmo a nemusíte nic platit!

Velmi mě zaujali popelnice bez dotyku - to by měli zavést i u nás.

Z památek doporučuji: Park Güell, Casa Batlló, Casa Milá, Segrada Familia, La Rambla, Plaza Catalunya, Plaza Espanya, Playa de la Barceloneta, Museum National Art a Magic Fountain of Montjuic.

Typické jejich jídlo je: paella(grilovaná rýže s mořskými plody či zeleninou), sangria (ovocné červené víno), tapas (je synonymem pro malé občerstvení, degustační talířek či jednohubky).

Restaurace se prodraží, ale stojí to za to, supermarkety levné (ceny jako v Praze).

Restaurace doporučuji: restaurace u pláže playa Barceloneta (nejznámější je Pacha) a restauce na vrchu arény na plaza Espanya.

Dále kavárnu u přístavu, kde dělají nejlepší brunch (například já ochutnala tuto ovesnou palačinku s ovocem).

Nejlepší bary: Pacha a Elipse bar v hotelu W (nádherný výhled!). Vstup zdarma k mému velkému překvapení, jen se u vstupu trochu vyptávají odkud jste, co děláte a tak.

12) prosinec - Německo (Berlín)

Poslední výlet byl do Berlína. Kam jsem se chtěla podívat už dlouho (protože to bylo jediné větší město Evropy kde jsem ještě nebyla). Zároveň jsem chtěla někam na adventní trhy, takže to bylo jasné! 

Využila jsem akce "black tuesday" od student agency a jeli jsme zpáteční cestu za 398Kč ( cca 15Eur) nekupto! Víkend úplně postačí a nákupy stojí za to (primark a zlevněný Guess). 

kde jsem sehnala: na vlastní pěst student agency bus - cca 2 týdny předem 

doprava:

Z Prahy to trvá 4,5 h. Zdarma máte: časopisy, obrazovky s filmy, hrami, tv, seriály, kávu/čaj/čokoládu, wifi na území ČR, zásuvky, WC. Autobus vůbec nezastavuje (jen na zastávkách v Dráždanech) což mi velmi vyhovuje.

www.studentagency.cz

Jako každý cestovatel, si člověk musí naplánovat cestu metrem, jaké chce vidět památky, jaké obchody, trhy atd. Naplánovaly jsme trasu metrem po A2 (na této trase je vše důležité a nemusíte přestupovat). Metro o mnoho špinavejší a menší než v Praze. A opět tepleji v metru, než v Praze :-D

Jízdné:

-běžný lístek(platí 2h, bez ohledu na typ dopravy)

2.10 € pro zónu AB

-celodenní (24h, bez ohledu na typ dopravy) 7€ pro zónu AB

-skupinové (pro skupinku 3-5 osob) celodenní

16€ pro zónu AB

-berlin welcome card(platí na 48h+mapa města)

16,5€ pro zónu AB 

památky

K Braniborské bráně, Říšskému sněmu, židovskému památníku a Dómu se dostanete nejlíp ze stanice metra Postdamer platz.   

Nákupy

Nákupních center je v Berlíně několik, já si ovšem vybrala Mall of Berlin a Primark.

V Mall of Berlin měli v Guess například 30 % slevy, takže například kabelku co jsem si málem koupila v Barceloně za 130 EUR mě tady stála jen 84 EUR!

V Primarku zase seženete džíny i svetry za 7 EUR ( 189 Kč nekupto! ). Oproti Vídni je Primark přímo v cetru na Alexanderplatz, což vidím jako velkou výhodu! 

Jelikož Berlín patří do TOP 10 s vánočními trhy, tak jsem je musela vidět!

První nejznámější trh je Gendarmenmarkt, který je poblíž historických Dómu a tím přidává honosnou atmosféru. Pozor zde se platí vstup 1 EURO a jsou zde zakázané velké zavazadla (kvůli atentátům). Vstup hlídaný, převážně starší obyvatelstvo a spíše stánky s jídlem.

Druhý trh je na Alexanderplatz, který je zároveň největší v Berlíně. Je zde velké (placené) kluziště, obchody i s oblečením a suvenýry. Převážně mladší obyvatelstvo ale větší nával. V těsné blízkosti jsou 3 nákupní centra.

Na trhu je typické občerstvení:

  • glühwein mit amaretto (svařák s amaretem)+sklenice 7,5 EUR
  • glühwein mit apple (svařák s jablíčkem)+sklenice 6,5 EUR
  • würst (typická německá klobása) 3 EURA
  • rahmbrot (smetanový chléb posypaný slaninou) 3,5 EUR

Dále voda cca za 1 EURO a mají tu americkou vodu VOSS jen za 2 EURA ( v ČR jen z dovozu).

Taky mě zaujalo jejich ovoce, zelenina a sladkosti, krásně naaranozované a čerstvé. 

Dále je v Berlíně muzeum Maddame Tussaud (jako ve všech zemích Evropy), hotel Kempinski, známá kavárna Einsten Kaffe.

Jako další mě zaujalo prodávání čerstvých preclíků před Braniborskou bránou. Či široké ulice a přechody jako v USA. Značení metra U jako v Barceloně. 


 A jaký je váš "nej" trip uplynulého roku? Byli jste na stejném místě, nebo jinde? Napište mi, hledám inspiraci pro rok 2017 ;-) 

Líbil se vám článek? 

© 2016 Worlds Collide. Všechna práva vyhrazena.
Vytvořeno službou Webnode Cookies
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky