My travel diary                             2018

30.11.2018

Moje dovolené za rok 2018

1)Spojené arabské emiráty (duben) 

navštíveno: Abú Dhabí, Dubai, Ajman

V Emirátech jsem byla již podruhé. Poprvé v září v roce 2015, kdy tam bylo hrozné horko. Nyní mnohem lépe. Při první návštěvě jsem navštívila emiráty: Rash al Khaimah a Dubaj. Při této emiráty: Ajman, Dubaj a Abú Dhabí. 

Rash al Khaimah a Ajman 

jsou typické dovolenkové emiráty, kde je to levnější než v centru Dubaje či Abú Dhabí. Ale zároveň toho tady tolik není. V Ajman je známá promenáda Corniche, kde je plno obchodu a restaurací. Ve vzdáleném emirátu Rash byl jen místní trh jinak nic. 

Dubaj

Zde většinou přistanete ať jedete do kteréhokoliv emirátu. Stojí tu za vidění: 

-Budž Chalifa

-Burj Al Arab

-Atlantis

-Palm Jumeriah

-Jumeriah beach 

-Dubai Mall

-Dubai Marina

-Mamzar beach

Abú Dhabí 

Je hlavní město Spojených arabských emirátů. 

Zde stojí za vidění: 

- Ferari world

-Emirates palace

-Corniche 

-Sheikh Zayed Mosque


Bohatě Vám zde stačí polopenze. Supermarket na každém rohu. Dále pozor na ulici se dámy musí zahalovat (kolena a ramena). Na pláži normálně v plavkách. Dále pozor mají klimatizace na nízké teploty a velké teplotní přechody. 

Já měla vždy štěstí na výlety. Můžete zde jezdit veřejnou dopravou(nejlevnější), či taxi(nejdražší) nebo busem/mikrobusem se zájezdem od CK. 

V Dubaji jsou vysoké vstupy ale v Abú Dhabí jsme za vstupy nikde nic neplatili. Mimo Ferarri world samozdřejmně. 

Nemusíte se tu bát ani restaurací nebo fast foodů- jako u nás. Dále cestovat 2 holky v arabské zemi nebyl problém, maximálně na Vás pískali, nebo troubili na ulici, ale nic víc si nedovolí, jako třeba v Tunisu. Všude je hrozně čisto a bezpečno. Ubytování jsme měli vždy 4 hvězdičkové hotely a vždy když jsem řekla, že chci lepší pokoj dostala jsem automaticky zdarma místo dvoulůžkového hned apartmá- měli bychom se od nich učit. 

2) Slovinsko (květen)

navštíveno: Koper, jezero Bled, jezero Bohinj, vodopády Savica, Postojna, Škocjanské jeskyně, hora Vogel

Slovinsko je velice malinká země, která ale umí zaujmout. Najdete zde vše od jezer, po hory, moře, vodopády, nebo jeskyně. 

Na jihu u moře je to podobné Itálii, nebo Chorvatsku. Ve vnitrozemí u jezer Švýcarsku. 

Ovšem mě se nejvíc líbili vodopády a jeskyně. Škocjanské jeskyně největší co jsem kdy viděla a přírodní památka UNESCO. Uvnitř to vypadá, jako v Pánovi prstenů. Prohlídka trvá cca 1,5h a je to zážitek. Jdete uvnitř několika jeskyněmi a pak projdete ven, kde jsou skály. Vodopády jsou zase ukryté blízko jezer Bled a Bohinj. Musíte zde vystoupat několik schodů, ale ten výhled pak stojí za to. Lanovka na horu Vogel taky stojí za výhled na celé pohoří Trigslav. 

Ubytování zde se dá sehnat levně a luxusně i se snídaní. Restaurace jsou zde na poměry eura taky celkem levné a vkusně zařízené. 

3) Švýcarsko ( květen a červenec )

navštíveno: Weggis, Immensee, Rigi, Hallwillsee, Basel 

Švýcarsko je můj druhý domov, a vždy se sem ráda vracím. Každé místo je jiné. Jsou tu jezera, kde je jako u moře, pak nádherné Alpy, čokoládovny, sýrovny, hrady atd. Mluví se tu zde švýcarskou němčinou většinou, nebo na jihu italsky na západě více francouzsky. 

Včera jsme byli na výletě poblíž hory Rigi u jezera a bylo nádherně. Bylo to jako u moře při 28°C. 

Pozor ve Švýcarsku je dražší jídlo a ubytování než jinde v Evropě. Ovšem v outletech oblečení a kosmetika levnější než u nás! Třeba triko za 3CHF(cca 66,-Kč), svetřík za 5CHF ( 110,-Kč), halenka za 10CHF(220,-Kč), loreal rtěnky za 2CHF(44,-Kč). No nekup to!

doprava: autem či nejlevnější letenky od Easy jet (Praha-Basel) či Vueling (Praha-Zurich), Swiss air je už dražší a bus se už nevyplatí jelikož je někdy dražší než letenka. Například já teď poletím za 800 Kč,-! 


4) Česká Republika

(duben-prosinec)

                         

1) zámek Průhonice

2) hrad Hazmburk

3) kopec Lovoš

4) město Sázava 

5) hrad Kokořín

6) skály Čertovy hlavy

7) hrad Houska

8) Krkonoše- Harrachov a Mumlavské vodopády

9) rybník Šeberák 

10) hrad Karlštejn

12) hrad Štenberk

13) vyhlídka Máj a Smetanova vyhlídka

14) město Brno

15) města Lednice, Mikulov, Kraví hora

16) město Tábor

16) Krkonoše- Špindlerův mlýn



5) Polsko (červenec)

Kam se vydat levně a kousek za hranice? No přece do Polska! Vydala jsem se sem z Harrachova odkud jezdí vlak jen 30min! Pozor musíte si směnit na polsky zlotý a bylo zde trochu chladněji než v Praze. 

Zajímovosti k vidění: 

- muzeum lega

-lanovka

-vodopády

-typické stavby a restaurace

6) Španělsko- Barcelona (srpen)


Zde jsem byla již potřetí. Ale poprvé jsem sem jela vyloženě jen za koupáním. 

Místní pláž Barceloneta je obrovská a v sezóně dost plná turisty. Dále tu jsou nabízeči nejrůznějšího zboží a pití, každou minutu projdou a a hulákají na lesy. Ale zase jako plus tu byly veřejné WC a sprchy na pláži či beach bary a restaurace. 

Supermarkety jsou na každém rohu a vyjdou cenově nejvýhodněji. Památek je v Barceloně mnoho, ale já již byla před 2mi lety. 

Nyní jsem se vydala sama do místního obrovského aquaria, které bylo blízko přístavu. Zde byl tunel pod mořem a bylo zde k vidění plno žraloků a medůz. Nejkrásnější aquarium co jsem kdy viděla! Doporučuji! Vstup byl 20EUR. 

Jediné mínus na mojí rychlo dovče(rozhodla jsem se den předem) byla cena letenky 6500,- (dá se seznat za půlku ale znáte to když musíte tak musíte) a pak zpožděný let o 2,5h na cestě tam i zpět (Ryaniar i Vueling). Hold sezóna a prej normální. Schválně nás nechali čekat 1,5h na letišti a pak další 1h v letadle a bez kompenzace. Takže bacha na to v sezóně. 

Takže se mi celkem prodlažilo na taxi. Ale doporučuji taxi v Barceloně a aplikaci Cabify(vyzvedne vás luxusní auto odkudkoliv a hned.) 

7) Italy-Gardaland a Lago di Garda (srpen)

Na severu itálie je zábavní park Gardaland u jezera Lago di Garda. Jezero vypadá jak moře, dokonce byli vlny. Zábavní park máte na celý den než projdete všechny atrakce. Moc doporučuji všem! S kamarádkou jsme se zabavily. Najdete zde pro adrenalinové nadšence i vodní atrakce. Každá atrakce je v jiném stylu, např.Egypt, Atlantis, Čínská čtvrt, Western atd. 

Zaplatíte vstup cca 800kč a máte vstupy na všechny atrakce neomezeně! 

Jídlo na normální ceny :fast food menu 10EUR, testoviny 9EUR, aperol 5EUR, voda 1-2EUR

Super víkend!

8) Italy- Lago di Maggiore(září)


Od rodiny jsem dostala letenky do Curychu, ale nevěděla jsem kam pojedeme. Byla jsem překvapená že na severu Itálie je tak krásné jezero. Počasí nám vyšlo, na to že je září. Na jezeru Lago di Maggiore stojí za to město Stresa a Arona a pak krásný ostrov Isola Bella. Kde je jen zámek a zahrady a dostanete se sem jen lodí. Spíše to připomíná jižní Itálii. Dále pozor v pondělí je jako neděla a plno obchodů zavřeno, nebo pozor na odpolední pauzy, kdy Vám ani neuvaří. A nejlepší byl výhled s hotelu La Palma - sky bar! Stojí za to!!! Doporučuji! 

9) CUBA(listopad)


Navstíveno: Havana, Varadero, Cayo Blanco

Na podzim jsme se vydaly s mými nejlepšími kamarádkami za teplem do Karibiku. Jelikož byla výhodná Cuba, řekly jsme si proč ne. 

Cuba mě velice překvapila svou různorodostí! Najdete zde krásné pláže, moře, zajímavé město Havana, které je samo o sobě dost komunistické, ale to by měl zažít každý. Oproti tomu přímořské středisko Varadero je jak novodobá Ibiza! Dále zde najdete krajinu jak z King Konga. A můj největší žážitek bylo plavat s delfínem a šáhnout si na něj. Delfín je na dotyk jako had, slizký a hladký, ale velice inteligentní a krásné zvíře. 

V Havaně najdete takový starý styl života, zde se zastavil čas. Lidé tu neřeší nic a vše je na příděl. Doutníky a rumy odtud nejlepší na světě!

Let tam jsme měli se swiss- edelweiis Praha-Curych-Havana, celkem 12h let. A poté do Varadera 2,5h busem. 

Swiss edelweiss super servis! Stále chodili a doplňovali pití, dokonce jsme dostali švýcarskou zmrzlinu! Jídlo nejlepší co jsem kdy v letadle jedla! Jak v restauraci. Dokonce příbory nebyli z plastu. Filmy , deka, polštářek zdarma. Velký prostor na nohy. Wc žádné fronty. Za mě nejlepší dlouhý let! Opravdu mi utekl! 

Zpět jsme letěli s Condor a Lufthansou. Havana-Frankfurt-Praha. Ovšem Condor normální servis, jídlo hrozné, plastové příbory, filmy za poplatek, ale deka a polštářek zdarma. 

Celkově bych tuto exotickou dovolenou vyhodnotila, jako super odreagování, ale stále mám i po týdnu doma jet lag, což k cestování paří :-D 


Objednejte si moje služby

Chcete taky takto cestovat?

Travel-with-marketa

Prague, Czech Republic

© 2016 Worlds Collide. Všechna práva vyhrazena.
Vytvořeno službou Webnode Cookies
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky