My travel diary                   2017

30.12.2017

Rok 2017 utekl  jak voda a já se s Vámi chci podělit o moje zážitky z cest...

moje mapka-kde jsem všude již byla
moje mapka-kde jsem všude již byla

1) Leden - únor: Thajsko


trasa: Praha-Dubai-Bangkok-Ayutthaya-Krabi-Ko Lanta-Phi phi-Bamboo island

doprava: letecky (Flydubai, Thai air, Bangkok air)

Byla to nejvíce dobrodružná dovolená!

souhrn: 16 dní, 8 lidí, 7 destinací, 6 ubytování, 3 aerolinky, 800 nafocených fotek, 55 videí, kupa zážitků :-)

Více detailních info v přechozím článku zde:  

2) Březen-Duben : Vídeň a Morava

trasa: Vídeň-Znojmo-Mikulov-Hatě-Brno

doprava: vlakem (regiojet) a autem

PAMÁTKY

Jelikož jsem byla ve Vídni před lety v prosinci, když mrzlo a pršelo, tak jsem se rozhodla jet teď v březnu. Počasí nám přálo, jako kdyby byl květen-červen. Krásných 20°C v březnu! Na prohlídku zámků (které jsem mimochodem při první návštěvě Vídně nestihla) ideální :-) 

Velice doporučuji Schönbrunn palace (palác Sissi), kdo neviděl, jako by ve Vídni ani nebyl! Překvapil mě vstup zdarma po celý rok a udržované zahrady, nádherná architektura a krásné sochy. Dále nesmíte vynechat Belvedere palace, kde mimochodem probíhalo focení dvou svateb - kdo hledá inspiraci na svatební fotky ;-) 

Nevynechejte Hundertwasserhaus a Hundertwasser village. Architekturou to připomíná spíše Barcelonu a Gaudího památky, ale je to dílo architekta, malíře a sochaře F. Hundertwassera z roku 1985.  Původní funkce domu spočívala v ubytování sociálně slabších lidí, nakonec je spíše turistickou atrakcí. Uvnitř je krásná kavárna a obchůdky - opravdu toto ve Vídni nečekáte.

Po náročné túře po Vídeňských památkách doporučuji si jet odpočinout do Therme Laa, což jsou termání lázně kousek od hranic ČR-Rakousko. 

https://www.therme-laa.at/cs/

JÍDLO  

Určitě ochutnejte místní štrůdl, sacher dort, mozart likéry a vídeňský řízek.

Na štrůdl doporučuji Café Restaurant Residenz vedle Schönbrun palace, kde mají i original wiener strudelshow. Na sacher dort jedině do Hotelu Sacher v centru a na Vídeňský řízek restauraci Figlmüller, v zapadlé uličce u centra. 

Morava

PAMÁTKY

Další zastávka byla na Moravě (Znojmo, Mikulov).

Bohužel počasí se zhoršilo příjezdem do ČR, takže jsem měla pocit, že jsem zase přeskočila jedno roční období (hold přeci jen byl furt březen).  

Ve Znojmě mě uchvátila Rotunda svaté Kateřiny, která je součástí Znojemského hradu. Je tu také krásná vyhlídka na řeku Dyji

Poté v Mikulově je nádherný zámek a náměstí, kde se každý rok v září pořádá Vinobranní. 

Nemusím povídat, že zde je nejlepší víno a vinice na světě :-) 

Pro děti doporučuji Excalibur city v Hatích u hranic ČR-Rakousko. Pro dospělé tu jsou outlety či Aqualand Moravia. 

https://www.excaliburcity.com/

https://www.aqualand-moravia.cz/

Dále kousek od Brna u Brněnské přehrady je nejkrásnější wellness co jsem kdy viděla! Maximus resort. Cena ubytování: pokoj/noc se snídaní (ale bez wellnes) 2500-3000,-,Kč samotné wellness zvlášt stojí 90min=315,-, 120min=375,-, 180min =445,- ;-) Sauny zde vypadají, jako ve filmu Pán prstenů. 

https://www.maximus-resort.cz/

https://m.infinit.cz/#/brno/brno-prehrada

DOPRAVA

Velice chválim vlak Regiojet a nový vůz ASTRA a vůz RELAX. Pozor, nesedejte si do STANDART kupé! Tím jsem jela jednou Praha-Ostrava a naposledy! V kupé sedíte s cizími lidmi zavření a vlak připomíná standart české dráhy.

Oproti nový vůz ASTRA přípomíná letadlo, tichá zóna i jízda, má polohovatelné sedačky, multimedální obrazovku pro každého s filmy, seriály, hrami, internetem atd. Voda, čaj, kafe, tisk, sluchátka zdarma a jídlo z menu (například: ceasar salát 60,-, bageta 20,-) 

Vůz RELAX je zase speciální tím, že můžete mít vlastní sedačku a přehrávat si filmy na vlastním pc či mobilu. Někdo využívá i na pracovní cesty a pracuje(viz foto). Praha- Břeclav trvá 3h, ale tímto vlakem velice rychle uteče!

www.regiojet.cz


Potom jsme jezdili autem trasa (viz foto) 

CENY

  • Vlak Regiojet (pro členy) -jednosměrná
  • Praha-Břeclav:           
  • ASTRA = 239,- RELAX = 289,-
  • Autobus Regiojet-jednosměrná
  • Praha-Brno 210,- 
  • Ubytování: Vídeň - 2 lužkový pokoj u Schönbrun palace 62 eur         Znojmo - 3 lůžkový u centra i se snídaní 49 eur
  • Jídlo: snídaně ve Vídni 8,5 eur, študl 2 eur, sacher dort 3,5eur, řízek (schnitzel) 14,9 eur
  • Vstupné: Therme Laa - celodenní =26 eur, 3h=18eur + sauny 8,3eur, večerní sauny 4,5 eur

3) Květen : Slovensko

 

trasa: Piešťany, Čachtice, Trenčín 

doprava: vlakem (regiojet) a autem

Slovensko sousedí s Českou republikou, tutíž není daleko na výlet. Vyrazili jsme na prodloužený víkend autem. 


1. den Pieštany

Jsou známé svými léčivými prameny. Typické lázeňské městečko. 

ubytování: Hotel Panormama Koliba 3*

https://www.panoramahotel.sk/koliba

2. den Čachtice

Zde je nejzajímavější Čachtický hrad. Legendu o Čachtické paní jistě znáte ;-) (koupala se v krvi panen, aby byla stále krásná)

3. den Trenčín 

Zde je nejkrásnější hrad. Městečko malinké a projdete ho za chvilku. 

ubytování: Hotel Elizabeth 4*

https://www.hotelelizabeth.sk/sk

4) Červenec : Švýcarsko 

trasa: Hallwillersee, Gruyere, Cailler, Montreux, Zurich 

doprava: letecky (easyjet) a autem 


Jelikož mám rodinu ve Švýcarsku jezdím sem často. V létě jsem se rozhodla vydat na výlety na francouzskou stranu, kde se mluví francouzky. 
(Rodina žije v části, kde se mluví německy)
Nejvíc se mi líbila oblast Gruyere, odkud pochází nejznámější švýcarský sýr. Navštívili jsme i sýrarnu (trošku zápach). 

Dále jsme se vydali do čokoládovny Cailler. Prohlídka byla zážitek. Zpracované formou divadla a procházíte jednotlivé místnosti, kde Vám ukazují historii a výrobu čokolády. Máte ovladače ve tvaru čokolády s výběrem různého jazyka. 

Dále městečko Montreux. Zde to vypadá v létě, jako u moře. Dominantou je nádherné Ženevské jezero. Měli jsme štěstí a zrovna jsem tam přijeli na Jazz festival (stánky s jídlem ze všech koutů světa a kapely). 

Poslední výlet byl do mého milovaného Zurichu (byla jsem zde asi již 5x). Zurich je známý, jako jedno z nejdražších měst Evropy. Dominantou je opera a obchody. 

5) Červenec : Itálie - Toskánsko 

trasa: Florencie-Elba-Pisa-Rosignano Solvay
doprava: autobusem(slevomat) a trajektem 

Do Toskánska jsme se vydaly s kamarádkou koncem července. Již dlouho jsem sem toužila jet, i když jsem v Itálii byla již asi po 10té (Miláno, Benátky, Verona, Řím, Bibione, Caorle, San Marino, Rimini, Neapol, Ischia, Capri) v Toskánsku poprvé. Miluji italskou kuchyňi a v Itálii se cítím nejlépe.

Jelikož jsem toho chtěla vidět více, rozhodly jsme se, že si uděláme poznávací zájezd: Florencie-Montecatini Terme-Elba-Pisa-Rosignano Solvay.

1. den Florencie:

Je to kolébka renesance a italské historie. Pamatuji si, jak jsem se o toskánských městech, umělcích, kteří zde působili a jejich architektonických skvostech, učila k maturitě z dějin umění (Dante, Michelangelo, Leonardo da Vinci) . Konečně jsem měla příležitost vidět tyhle místa všechna hezky zblízka. Viděly jsme: Piazzelo Michalengelo, toskánský kostel San Miniato al Monte, S.Croce, Casa di Dante, Katedrála S.Maria del Fiore, kampanila, Piazza della Signoria, most Ponte Vecchio.

Bohužel jsme měly v centru města okolo 35°C, takže celodenní prohlídka města byla dosti náročná. Po shlédnutí památek doporučuji si dát typické italské speciality (těstoviny nebo zmrzlinu). Dále se zde i dobře nakupuje. Jelikož se ve Florencii špatně parkuje, musíte nejlépe místním vlakem pár zastávek, což byl také zážitek. Ubytované jsme byly v Montecatini Terme kousek od Florencie (centra jsou obvykle nejdražší).

2. den Elba(Napoleonův ostrov):

Sem musíte jedině trajektem. Takže jsme vstávaly častně ráno, abychom stihly ranní trajekt. Samotný trajekt mě velmi překvapil, čekala jsem starý ošklivý velký trajekt a jely jsme modernizovaným, který vypadal jak zaoceánská loď. Uvnitř byla restaurace, sport bar, dětský koutek, herna (možná inspirace pro příště zkusit zaoceánskou loď :-)

Na Elbě jsme navštívily městečko Portoferraio, Napoleonovu rezidenci Villa dei Molini a poté přejezd do městečka Porto Azzuro a Capoliveri. Zde je krásná čistá pláž s bílými kamínky. Poté opět přejezd večerním trajektem na to samé ubytování.

3. den Pisa

Po snídani jsme se rozhodly vydat do města Pisa. Zde známá šikmá věž, Duomo a Battistero, Piazza dei Miracoli a Composanto Monumentale. Zde si připravte nervy, protože každý turista si chce nejlépě vyfotit šikmou věž v nějaké poloze. Turistu je tu opravdu hodně, z celého světa a všichni se mačkají před šikmou věží a chtějí fotku. Dále jsou tu příšerné fronty na předražené vstupy dovnitř památek, dokonce i na WC!

4.den Rosignano Solvay

Poslední zastávka byla na nejkrásnější pláži Ligurské riviéry u města Rosignano Solvay. Pláž obrovská s azurovým mořem, podobné Karibiku! Velice doporučuji.

Celkem jsme najely: 2 800 km. 

Moje doporučení:

ubytování: Hledejte mimo hlavní města, nejlépe blízko nich, kvůli přejezdům

jídlo: Určitě nezapoměňte si dát těstoviny, nebo zmrzlinu. Pizza mi přijde stejná, jako u nás

pláže: Velmi mě překvapili pláže na Elbě a Rosignano Solvay. Znám většinou v Itálii špinavé moře a plno slunečníků a tady tomu tak nebylo.

Ceny:

ubytování 3* hotel se snídaní -60 euro/noc

pobytová taxa - 2 eura/os./noc.

vlak do Florencie - 5 euro/os.

zpáteční trajekt na Elbu - 40 euro/os.

vjezd do Pisy - 10 euro/os.

Dóm s baptistériem a kampanilou za 10,50 euro

Galerii Uffuzzi za 14,25 euro

Galerie moderního umění v paláci Pitti za 16 euro

Pisa(věž+katedrála) - 30 euro

malá zmrzlina - 2,50 euro

těstoviny - 9 - 10 euro

aperol spritz - 5 euro

voda - 1 - 1,5 euro

magnet - 3 eura

6) Září : Dánsko - Kodaň

trasa: Německo-Dánsko

doprava: autobusem(slevomat) a trajektem 

Poprvé jsem se vydala na sever Evropy. V září zde byla už pěkná zima. Hlavně večerní trajekt celkem zážitek. Samotná Kodaň je krásná svými dominantami,  jako socha Malé mořské víly, nebo nejznámější přístav Nyhavn. 

Skandiávie má své osobité kouzlo a učitě jsem zde nebyla naposled. 

Tipy a poznatky: 

1. Kdo se nevyfotil u sochy malé mořské víly, jako by v Dánsku ani nebyl.
2. Dánsko je nejbezpečnější a čistotná země (jezdí všude na kolech).
3. Dánové jsou nejštastnější národ.
4. Nejznamnější přístav Nyhavn, zde žil Hanz Christian Anderson a koupilo si zde 7 lidí lístky na Titanic a z toho přežili 2!
5. Je zde velmi draho a větrno....
6. Doporučuji park Tivoli, je zde několik celosvětových napodobenin staveb.
7. Dánové než 1 neforemnou bundu nosí raději několik vrstev na sobě(zkusila jsem též) 

PS: Jela jsem se zde busem (náročná cesta) s kamarádkou, kterou jsem poznala v Toskánsku. 


7) Říjen : Španělsko - Andalusie

trasa: Malaga - Torremolinos - Benalmadena - Fuengirola

doprava: letecky(travel service) a místním busem 

ubytování : https://www.playasenator.com/en/hotels/playabonita-hotel/

Zde jsem toužila jet u rok. Rozhodovala jsem se, kam jet ještě v říjnu, aby tam bylo teplo a zároveň bezpečno (arabské země mě už tolik nalákají). Tak jsme koupily s kamarádkou zájezd od německé Neckermann na nejjižnější bod Španělska. 

Neckermann mě velice překvapil, protože i bez delegáta vše zajistili (dopravu z/na letiště do hotelu) bez problémů a na vše jsme se zeptaly na recepci. Navíc finančně to vyšlo mnohem lépe jako balíček, než jen jako letenka+ubytování přes booking zvlášt. 

První co bych zde chtěla vychválit je španělské jídlo a pítí- top! Dále možnost volného pohybu, jakýkoliv místním busem dojedete do vedlejšího města. Hotel krásný, velký, 2 bazény, spa, večerní program. 

Bohužel první dny jsem měly zataženo a tak jsme to využily aspoň na výlety po okolí. 

Bydlely jsme v Benalmadéně a zde se dalo busem do měst Fuengirola, Torrelominos a velké Malagy. Do vedlejších měst jsme někdy došly i pěšky a pak se svezly busem. Prohlídku Malagy jsme zvládly též busem (1h jízdy). Díky offline mapám a google trips jsem zvládla prohlídku města úplně sama bez potíží. Jediné mínus bylo, že někdy byl problém najít zastávku zpět nebo nebyl vyznačený bus vůbec. V Malaze výborné nákupy, všeho možného a hlavně je zde i můj milovaný Primark!


8) Prosinec : Švýcarsko 

doprava: autem, letecky 

 Švýcarsko můj druhý domov. Vyrazili jsme po Vánocích autem (cesta cca 9h). 

První dny jsem byla nemocná, tak jsem proležela doma, ale pak jsme byly s mámou na výletě v Lucernu, kde byla ještě krásná vánoční výzdoba a kluziště. A návštěva domu Rolex - nejdražší hodinky cca 5 milionů Kč!

V Zurichu naopak seženete už po vánocích novoroční slevy (Bershka - kabelka 15CHF=300,-Kč). Dále Moeta za ani ne 700,-Kč. Ale jídlo velmi drahé jinak. Dále v nákupním centru jsem objevila atrapu vozíku  Harryho Pottera z nástupiště 9 3/4, které je normálně v Londýně. 

Na Silvestra jsme se rozhodli, že pojedeme celá rodinka na Titlis (3020M). Mysleli jsme si, že bude málo lidí a pravý opak! Plno lyžařů a dlouhé fronty. Jedete nahoru 2 lanovkama. Jedna je pro cca 4 lidi a jezdí jedna za druhou a druhá je pro cca 30 lidí a jezdí jen jedna. Je panoramatická a otáčí se, ale mačkat se s lidmi nic moc. Při cestě zpět se nám zasekla, tak jsme se báli, že tam zůstaneme do nového roku :--D Nahoře na Vás čeká nádherný výhled na celé Alpy a nejvíc mě zaujal houpající se most (Cliff walk). Dále uvnitř je restaurace s výhledem, prodejna čokolády a hodinek, a ledovcová jeskyně(opravdu vše s ledu). Strávili jsme zde skoro celý den a opravdu to stálo za to! 

Večer pak oslava Silvestra a na Nový rok hezky let domů s Vueling (španělské aerolinky super!). Na letišti v Curychu ještě byla krásná vánoční výzdoba. 

V Praze jsem dokonce ještě stihla Novoroční ohňostroj, večeři a kino :-) 

Doufám, že rok 2018 bude plný cestovatelských zážitků a i Vám přeji to samé! 


Vaše Markéta

    travel blogerka 



A kde jste byli tento rok vy? 

© 2016 Worlds Collide. Všechna práva vyhrazena.
Vytvořeno službou Webnode Cookies
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky